فِستیوالِ سلامتیِ گُلِ محمّدی

تولید، فرآوری و بسته بندی انواع جوانه های گیاهی خوراکی

فِستیوالِ سلامتیِ گُلِ محمّدی

تولید، فرآوری و بسته بندی انواع جوانه های گیاهی خوراکی

گامی در راستای کمک به سلامت جامعه، با تولید و مصرف مواد غذایی سالم و طبیعی

- در جمع آوری محتوای این وبلاگ از منابع موثق داخلی و خارجی بهره گرفته شده است، خصوصا، دستورات پخت غذاهای جدید، از منابع خارجی استخراج و ترجمه شده اند، لذا ضمن حفظ حق مالکیت، لطفا با ما در نشر و اشاعه فرهنگ سلامت در جامعه همراه شوید -

بایگانی
آخرین نظرات

پیتزای مخلوط جوانه

سه شنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۳، ۰۲:۳۱ ق.ظ

مواد لازم

مخلوطی از جوانه های : گندم، جو ، عدس ، شبدر، یونجه، ماش و نخود / 2 لیوان ( بسته به نوع نان انتخابی و اندازه پیتزا میتوان این مقدار را کم و زیاد کرد)

نان لواش به شکل گِرد 2 عدد( میتوان از انواع نان های سنتی دیگر هم استفاده نمود مشروط به اینکه نازک باشند)

گوشت چرخ شده گوسفندی مقداری ( میتوان از گوشت های سفید هم استفاده نمود و در صورت تمایل به گیاهخواری آن را حذف نمود)

پیاز یک عدد متوسط

 

سیر دو حبه کوچک

قارچ 5 عدد / خرد شده

پنیر پیتزا / یک بسته

سس گوجه فرنگی ( برای سلامت بیشترترجیحاً از استفاده از سس های آماده پرهیز کرده و نوع خانگی آن را با مقداری گوجه تازه رنده شده و سرکه و ادویه جات تهیه کنید)

روغن زیتون 1 قاشق غذاخوری 

نمک دریا ، فلفل و ادویه جات دلخواه به میزان لازم(درصورت تمایل میتوان از سبزیجات خشک یا تازه نیز استفاده نمود)

 

روش تهیه

کف ماهیتابه ای را با مقداری روغن زیتون چرب کرده پیازرا خرد کرده در آن تفت میدهیم و گوشت را به آن اضافه کرده با حرارت کم اجازه میدهیم از خامی دربیاید ، سیر له شده و ادویه جات را به آنها اضافه کرده مخلوط می کنیم. مقدار کمی از سس گوجه را به آن اضافه کرده و هنگامی که اطمینان حاصل کردیم خامی این مواد گرفته شده مخلوط جوانه ها را به آن اضافه کرده ، بهم میزنیم و مدت 1 تا 2 دقیقه به آنها اجازه میدهیم روی حرارت باقی بمانند ( جوانه ها نیازی به پخته شدن ندارند). با استفاده از مقداری روغن زیتون دو طرف نانها را مقداری چرب می کنیم تا حالت نرمی داشته باشند. یکی از نانها را کف سینی مورد نظر که قرار است آن را در فر قرار دهیم گذاشته و روی آن را با یک لایه سس گوجه آغشته کرده سپس پنیر پیتزا را رنده کرده و روی نان آغشته با سس را با آن می پوشانیم ؛ بعد از آن نان دوم را برروی آن قرار میدهیم . برروی نان دوم سس گوجه ریخته ، پخش نموده و  موادی که پیش از این در ماهیتابه طبخ کردیم بر روی آن پخش کرده و پس از آن بر روی آنها یک لایه پایانی از پنیر ریخته و قارچ های خرد شده را روی آن قرار می دهیم. سپس آن را در فر قرار داده و با حرارت ملایم حدود 20 دقیقه اجازه می دهیم پنیرها آب شده و  پیتزا آماده شود. (هنگامی که پیتزا در فر است هر 5 یا 10 دقیقه آن را بررسی نمایید که در صورت احساس اینکه اطراف نان در حال خشک شدن و سوختن است حرارت را کمی کمتر بنمایید).

 

دوستان گل، در صورت طبخ این پیتزای فوق العاده خوشمزه، عکس آن را از زاویه هنری برداشت کرده و برای ما ارسال کنند تا در وبلاگ با نام خودشان در معرض عموم قرار گیرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی